07 October 2010

BOMOH KANTOI!!!!!!!!!!


Soklan2 yg slalu aku pkir pasai bomoh nih:-

a- Kalo bomoh tu kononnye boleh bg org kaye, nape depa ngan keturunan depa x kaya?
b- Kalo bomoh tu kononnye leh bg anak2 org pndai n senang jwb exam, napa anak depa x pandai?
c- kalo bomoh tu kononnye leh sembuhkan penyakit org, napa depa sakit jugak?

Moral of de story:-

Kite sbg umat islam mohonlah sesuatu permintaan kpd Allah s.w.t, berdoa n bertawakal kpdNya. X salah kalo nk gune rawatan scre tradional, tp pastikan rawatannya berpandukan Al-Quran dan hadis. 

Nabi S.A.W bersabda:
"Sesiapa yang berjumpa dengan tok nujum dan bertanya sesuatu yang gaib, lalu percaya dengan kata-kata mereka maka tidak diterima solatnya selama 40 hari"
(Hr Muslim
)

kalo nk tau lebih lanjut pasal hukum n ciri2 bomoh yg xbley pkai, gi kat link nih:

3 comments:

DKosongLapan said...

oghang kite.....mudah beno pecaye dengan bende2 mistik niii.....

NuZuL said...

mmg pon, pantang dgr bomoh hebat, laju je depa tapi... tp awok mmg xcaye bomoh2 nih..

Anonymous said...

A bomoh can either be of two types.

1) Fake that only lies and uses Islamic words to get people to believe him

2) A real one that uses Jinn. If he wanted to be rich, or heal himself then he could do it, but he would have to do evil things in Shataan's favour.