04 April 2011

SEMOGA KAU TENANG DISANA ADIK SAIFUL SYAZANI:(

Pilu hati ni bile dpt tahu adik Saiful Syazani yg berumur 7 tahun telah meninggalkan dunia ni selame2nye... Sebenarnye adik Saiful dh 3 hari koma di I.C.U, Hosp. Sultanah Bahiyah, Alor Setar. Nak tau kenape die koma??? Sebabnye die CEDERA PARAH DIBELASAH OLEH CIKGUNYA KERANA DIDAKWA MENCURI DUIT RM7 KWN SEKELASNYA.... Arwah mengalami pendarahan dalaman di kepale & komplikasi jantung yang teruk, Nauzubillah....Cikgu yang gilosss ni merangkap warden asrama membelasah dgn kejam arwah sambil mengikat tangan kat tingkap asrama. Kemudian, arwah bjaya membuka ikatan tangannye itu bertujuan nk melarikan diri tetapi bjaye ditangkap oleh cekgu yg gilosss itu. Cekgu tu belasah dgn kejam smbil goncang bdn arwah dan tolak bdn arwah yg kecil tu ke dinding, NAUZUBILLAH..

Ya Allah... apelah dosa kanak2 ni sehingga dipukul dengan kejam... Kalau betollah arwah mencuri duit kwnnye, xde care lain ke nk menghukum kanak2 ni. Bile syaitan dh mengusai jiwa, manusia akan melakukan tindakan diluar jangkaan. Syaitan menghasut x kire siape anda... Kerane nk puaskan hati, sanggup membunuh insan yg kerdil ini. Tak dpt aku nk bygkan mcmane keadaan arwah dibelasah, tentu arwah meraung kesakitan memanggil2 name arwah ibunye meminta tolong. Apelah daye kanak2 yg berumur 7 tahun ni nk melawan kudrat lelaki yg berumur 26 tahun itu..

Adik Saiful Syazani, berbahagialah engkau disana dan bertemu arwah ibumu yg menantimu di pintu Syurga. 
Al-FATIHAH

psst: Dedulu mase aku xdpt kerja tetap (lepas keluar U) mak aku suruh aku apply jd cikgu. Tp aku keraskan hati xnk apply. Sbbnye bg aku profession GURU ni sgt berat & besar tanggungjawabnye. Bukan stakat mkn gaji tp kite kne ikhlas mengajar & ikhlas mencurahkan segale ilmu kepade anak murid.. Barulah ilmu tu smpai ke dalam akal fikiran anak murid. 



5 comments:

JP Nurul said...

zalimnye cikgu tuh...
jarang tngok berita skang nih...so,xtaw kisah...


takziah utk arwah...



p/s : nak jd cikgu kena sbr...sbb tu r sy xleh jd cikgu sbb bkn jenis penyabar...

Ina said...

zalim sungguh.. yang pasti adik Saiful Syazani akan berbahagia di syurga..Insyaallah.

ain said...

nurul:bukan senang nk jd cikgu seenarnye.. kne byk sabar..hu3

ina: Al-fatihah...

alexa yussida said...

atleast arwah dah konfem masuk syurga..kita? :(

ain said...

Kite terus mengumpul pahale, tp pd mase yg same terbuat dosa yg tidak disengajekan..