15 April 2011

SEAFOOD DUE PLOH EMPAT JAM

Bile kite pergi ke Sabah, tidak sah kalo x pekena seafood. Seafood kat Sabah syangat fresh gitu... Dah ler fresh, seafood2nye besar ya amat. Tapi aku ni pantang dengan seafood, PANTANG NAMPAK!!! Suke sgt2lah kat seafood. Udang, ketam, sotong sume mkn kecuali tiram & lala... Ntah le, tekak ni xleh terima kalo tgk menatang tu, lembik2 plak tu..

mase aku ke Sabah ari tu, aku dinner kat Restoran Kampung Nelayan, Kota Kinabalu. Manusia, ramai ya amat. 

Di samping tu ade persembahan kebudayaan, sambil tunggu makanan smpai sambil tu leh cuci mate tgk org menari terjengket-jengket;)

1st menu: Ikan Kerapu Masak Stim. 

2nd menu: Sotong Celup Tepung & Butter Crab, favourite aku turun temurun;)

3rd menu: Sabah Vege. Sedappp!! Aku yg spesies x gemar sayur hijau ni pon leh tambah mkn sayur nih.. krup krap krup krap taww!!!

4th menu: Udang Masak ape ntah, tp sedap jugak lah, ade rumput2 gitu kat atasnye.

Jadi, kalo korang melancong ke Sabah, jgn lupe singgah Restoran Kampung Nelayan (klik lerrr)

pssst: sangat suke servis restoran nih sbb waiter cekap buat keje, makanan lak cepat smpai (x kesah le customer rmai ke, order byk ke, xde hal punyeeeeeeee)

2 comments:

padlie said...

Bestnye.. bila la nak sampai Sabah lagi...

A.I.N said...

insyaAllah... satu hari nnt:)