31 March 2011

DECO-DECO PELAMIN KECIK;)

Mase E-Day aku ari tu, rmai sedare mare yg tanye kat aku " Nurul, kat mane ko sewa pelamin mini nih?". Ade jugak yg tanye "Nurul, sape buatkan pelamin ko nih? gedixnye kaler PINK cenggini...!!". Eh, ade ke patut kate kaler pink ni gedix. Kaler pink serius nmpk comel, kalo org tu x cun, sarung je ape2 bende kat badan kompem nmpk cun n kiut tawww... 

Ni lah Pelamin Kecik yg sedare mare aku dok tanye tu.. Sebenarnye aku buat sendiri. Nmpk x munge2 pink senget2 n terkulai layu tu? Ha, aku malas dh betolkan. Aku tmpl gune jarum peniti je, malas nk jahit. Memang MAUTT le kalo jarum peniti tu tercucuk kat bontot. Ekekekeke. 

Munge2 kaler putih + pink tu aku buat sendiri, gune kain satin je, potong2 pastu lekat. 3 malam aku siapkan. 1 malam aku dpt buat 10 kuntum, jd kalo 3 mlm aku dpt buat 28 kuntum. Eh, nape lak jd 28 kuntum? bukan ke 30 kuntum? Sebabnye mlm ke-3 aku dh malas nk buat, lengoh tengkok wehhhhh...

Ok, msti korang nk tau cemmane nk buat munge2 tu kan? Gini citernye...:-

Memule buat 6-7 keping bulatan saiz yg berbeza. Gune manila kad @ any hardpaper.

Potong kain satin (depends on ur fav kaler, nk cntik buat kombinasi kaler) ikut potongan kertas bulatan td. 

kemudian bakar dihujung kain satin yg telah dipotong td. Pastikan api lilin kecik, kalo besar kompem rambut korang join terbakar...;)

Bile dh siap bakar kat ujung2 potongan satin tu, korang cantumkan kelopak satin tu secare selang seli (jahit je kat tengah kelopak tu). Kan dah siap.. Tapi maaplah aku lupe nk snap pic bunge yg dh siap.. He3... 


10 comments:

DKosongLapan said...

uiiii...bulih le awok terai nanti...... majelih awok nanti....hehehee

d_LA said...

uikssss kreatifnye die...comey sgt2..leh wat hadiah ni..keep it up ya^^

ain said...

D_08: majleh cukuq jambul boleh terai, kalo majleh tettttt awok kabor kat bini miker nnt.:)

D_LA: kalo rajin wat byk2 letak kat langsir umah, pon ok.

aNiss :):) said...

comel lah :) ngee~

Ina said...

so cute and sweet dear..i like

ain said...

anis & ina: tengkiu2..**blushing**

Anonymous said...

zDsq cheap ghd
qLmi cheap ugg boots
gDdl michael kors bags
7vQkl GHD Hair Straightener
7kZoc burberry outlet online
6nXay ugg pas cher
4uZfx ghd nz sale
8cIow cheap louis vuitton
6oMez michael kors outlet
3pUyd ghd hair straighteners
4tCst cheap uggs
2wKzw wholesale nfl jerseys
1kMsu michael kors bags
4sAyz Lisseur GHD
8rFoc discount ugg boots

Anonymous said...

cBtr coach outlet
tUga ugg sale
pZpc michael kors bags
1wZpj ugg boots sale
7aEyr chi hair straightener
9mErb michael kors purses
1tFso cheap nfl jerseys
8jBfc coach outlet online
9nSba cheap north face jackets
6cGet botas ugg
9hHlz ghd sale
2uYwn michael kors purse
4sEbf nfl jerseys
8lWif ghd
3hBpm ugg boots sale

Anonymous said...

[p]Thus the pioneer-farmer found himself halted at the threshold of the frontier, for without fencing he could not proceed . The story tells that Ellwood and his wife took a buggy ride to Glidden's farm one Sunday [url=http://www.barbed-wires.com]Barbed wire sale[/url] afternoon . In the late 1860's and early 1870's, hedge fencing, the cultivation of native thorn bushes such as the bois d' arc to serve as defense, was employed as well, to greater, but still little success . In spite of the early patent struggles, the battle between Haish and [url=http://www.barbed-wires.com]razor wire price[/url] the Barb Fence Company had just begun . Fuhua provides two types of Razor Barbed Tape Wire, that is cross and straight, for customers' choice according to your budget [url=http://www.barbed-wires.com]Barbed wire[/url] and installation needs . Besides supplying some common specifications provided in this site, we can also custom products according to your [url=http://www.barbed-wires.com]Barbed wire price[/url] specific requirements . In the East and New England, fencing had been constructed [url=http://www.barbed-wires.com]razor wire sale[/url] of stone walls, drawing upon the great amounts of stone found in the native soil . The addition of barbed wire, razor wire or razor tape to existing fences or perimeters are great traditional measures you can take to improve the security of your property.[/p]

nini said...

bunga2 tu kqkau tampal kat baju kiut kan.....