07 January 2011

NEVER GIVE UP <--- BAK KATE OMPUTEH

Ini dia Jessica Cox... sape dia ni? Penyanyi? Pelakon omputeh yg penah menag Oscar Award? Ataupun sedare aku yg 40thn xjumpe yg dok kat London???

Tadaaaa... die tidak mempunyai  kedua2 belah tangan sejak kecil lagi. TETAPI...kecacatan die ni x menghalang die untuk mempunyai Sport Pilot Certificate dan menjadikan die satu2nye pilot di dunia yg memandu menggunakan kaki sahaja... hebatkan????

ni gambar die mase kecik. Seriyesss... gambar ni bukan hasil photoshop yg aku edit2. ni gambar betol2 punye..

Impian aku mase kecik2 nk masuk kelas ballet @ gimrama. impian je... tp x dapat pon... Mak aku ckp dari die masukkan aku kelas menari2 cenggini bek die masukkan aku kelas mengaji, bekalan utk akhirat;)

sampai sekarang aku x reti berenang, antare sbb2 kenape aku x masuk NAVY dulu.;)

Hebatkan pompuan nih... Kecacatan x menghalang die utk buat ape saje. Kite yg sempurna ni x rase tercabar ke? Dedulu kalo pen jatuh bwh meja aku amik gune kaki je, mode mls nk tertunduk2 bwh meja (buruk punye perangai). Tapi bile mak aku nmpk die bising, katenye "ha, ade tangan gune kaki, kang ilang due2 tangan baru menyesal...!!" Jd, kite harus bersyukur kerana cukup fizikal n Allah berikan kite akal n fikiran utk kite dpt berfikir n bertindak dgn waras. 

No comments: