10 January 2012

17.12.2011 - Episod 4 : edisi canteq-mencanteq


Post kali ni aku citer psl make-up, pelamin n bla2.....:)


 Orang yg bertanggungjawab menepek bedak 5" kat muke aku ni Kak Jun. Die ni junior Makde aku mase skolah menengah (maap, aku xtau plak website butik pengantin die ni). Sebenarnye Kak Jun ni last minute aku dpt. Sbbnye plan asal family aku nk buat Majlis Pernikahan kami kat Masjid Puchong & tarikh nikah kami 30 Disember 2011 (sehari sebelum wedding reception). Tetibe 1 month b4 majlis family & Persatuan Anak Beranak Yeob Dollah (arwah atok aku) aku sebulat & due bulat suare soh buat kenduri kat umah family aku kat Hutan Melintang, Perak. Dan dan dan paling dashyat majlis nikah kami 17 Disember 2011 bersamaan 2 minggu awal dari tarikh nikah yg asal. Tu diaaaaaaaaaaaaaa, aku ngan Abg Pen tersangat2 semput dat time. Abg Pen kne arrange dgn family die kat Taiping psl tukar tarikh n automatik kne cari rest house @ resort kat area Sabak Bernam. Aku pulak kne carik make-up artist & x kesah le die ni 1 bintang @ 5 bintang make-up artist, asalkan boleh tutup parut jerawat aku nk tumbuh harum bak bunga mawar. Borang nikah pon x settle lagi, kadi xjumpe lagi (sbb kadi kat kampung aku gi haji x balik2 lagi). 


Kalut sgt2.. Dah le mase tu time budak2 cuti sekolah. x boleh booking make-up artist  sbb mase tu "bulan mengawan", sume org nk kawen mase tu, hik3...Alhamdullillah, carik punye carik jumpe jugak akhirnye. RM170 per services + bantal nikah + accessories
Make-up artist aku ni mmg x berkire, nk pinjam ape2 ckp je die boleh bagi pinjam:)

Dalam keadaan kelam kabut aku terpakse n menyuka relakan diri ni join kursus JPA kat INTURA, Sg Petani iaitu 2 minggu b4 nikah. Kursus ni wajib pegi kalo x aku xleh sah jawatan. waaaaaaaaaaaaa!!! Kurusu 4 hari tu aku bhujan panas, keluar masuk hutan, lompat bintang 80x, senaman kura2 gumbira 100x n bla bla bla....... (kompem kurusss) Muke aku totally ITAM LEGAM!!! Finally, Kak Jun bjaye buat muke aku nmpk cerah skit je, jadilahh.....:)

Kasut nikah ni recycle, aku penah gune mase tunang ari tu:-
KASUT TUNANG (klik kat sini)


Bunting ni aku tmph 3 ari b4 kenduri, thanks to Shaanaz sbb tlg printkan bunting ni n bg best price:)


Pelamin ni paksu aku yg buat. 100% gune brg2 sedia ade kat umah, CUT COST, he3.....

No comments: