22 December 2010

SENTAP

"Die bergurau kasar boleh, bile kite bgurau kat die sentap plak, huh!!!"

Kat mane2, kat celah mane sekali pun kite akan jumpe manusia cenggini. Kononnye "manusia" ni bergurau senda dgn kite, kite terima gurauan itu seadanya.. tp bile kite cuit skit, SENTAP pulak. Ade jugak yg melenting. huhhh... pelik sungguh. Pd pandangan aku "manusia" ni blum khatam lg cara2 bergurau dan menerima gurauan dgn sesame manusia. Takpe, hari masih mude,  byk mase lg "manusia" ini boleh belajar... 

 "manusia" yg tergolong dlm kategori SENTAP ni mmg payah nk bersosial. Mksud aku bukan bersosial mcm berparti mabuk2 kat nite club tu, tp berkawan dgn perbagai golongan / status / peel yg pelik2. Kononnye "manusia" ini seorg yg outspoken, lazer, suke mengkritik (ade je yg xpuas hati, mcm diri tu perfect sgt). Tapi bile kwn2 kritik skit, tup tup terus melenting n SENTAP

Kesimpulannya, sekiranya kita ini sgt yg sensitip @ jiwa kacau, jgnlah memandai2 nk kutuk/ gurau kasar dgn org lain (baik kawan @ lawan). Baik kite berdiam dr bersuare (ade jugak yg x bersuare pon...  tp bile dpt FB @ twitter @ blog @ forum hamboi kemain lagi ko kutuk sane sni. Kalaulah org yg kita kutuk tu meninggal dunia, mcmane kite nk mintak maaf kat die???)

Adik aku, Alif suke sentap kalo x belikan main Ben-10 @ CD game - bebelan diatas xde kaitan dgn Alif


pssttt : best gak membebel tgh malam cenggini.. Ape2 pun ni pendapat peribadi aku. Rmai dah aku jumpe org cenggini. Aku mmg suke mengusik @ bergurau baik kwn2 @ family... Dan Alhamdullillah aku boleh terima gurauan @ usikan mereka.. (wlaupun aku tgh peot time tu..ekekeke)

2 comments:

Zie said...

sapa si SENTAP tu??? sempat lagi nak menyibuk walaupun dok jauh yerk... teruk betul la Kak Zie ni...

A.I.N said...

he3, xpe kak, sharing is caring;).
ade makhluk ni ha, die gurau kasar boleh, tp bile kite usik skit terus maki hamun.. tp bukan akak n kwn2 opis:)