21 December 2010

NATRAH - CINTA, RUSUHAN, AIRMATA

"Akulah perempuan yang diselimuti kedukaan... Jiwa aku merana kerana cinta... Merdekakanlah aku dari segala belenggu ini kerana aku rindukan kedamaian."


- Natrah, Maria Huberdina Hertogh (1937-2009) Al-Fatihah.




Sedih!!! Itu yg mampu aku luahkan bile tgk pementasan teater Natrah 2 @ Istana Budaya pd 2 Dec 2010. Bukan aku sedih sbb Remy Ishak menari agak keKAYUan (harus pelakon teater pandai menari),  bukan aku sedih sbb pelakon miming je mase nyanyi (kalo nyanyi live lg besttt!!), bukan aku sedih sbb rmai sgt pelakon top meletop (Sofea Jane n Umie Aida, korang mmg best!!!, yg lain nmpk biase2 aje)... dan bukan sbb aku sakit mate tgk tarian ala2 Bollywood (zapin, inang kan ade, nape lak nk dibanggekan dgn Bollywood tu) TAPI aku SEDIH bile tau perjalanan hidup sebenar Natrah. Kesian, smpai penghujung nyawa jiwa die terseksa. nak tau psl NATRAH, klik kat sini

Sepanjang 2 jam dlm dewan teater, aku hayati btol2 citer nih. Yelah dtg tgk teater tp kepale zero xtau ape2 psl NATRAH, jd aku kusyuk je tgk teater ni (walaupun kdg2 aku tersenggok ngantuk). Finally, PUAS HATI. Congrats to Erma Fatima kerana bjaya memuaskan hati penonton. Kirenye x menyesal lah sape2 yg dtg dari cerok kampong, dtg jauh beribu batu semate2 nk tgk NATRAH 2. Kalo Erma Fatima nk buat Natrah 3, aku sokong!!!!

novel Natrah yg smpai skrg aku xsmpt nk bace. Aku akan bace novel ni, bg aku mase ok!!!



Smpt posing jap sblm berambus keluar dr dewan.. (siap kne halau dgn mak guard gitu. eleh..kerek plak)


Natrah n Mansor Adabi. Maya, kamu sgt hebat!!!

Anak Pak Sahak sebagai Mansor Adabi




Tp smpai skrg aku xtau status agama Natrah sblm die meninggal dunia. Tp, jika die Islam, kite same2 doakan semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah...



1 comment:

Anonymous said...

[p]prada handbags uk I am not typically an outgoing person, so starting prada handbags a conversation is sometimes [url=http://www.chanel255handbag.co.uk/chanel-classic-bags.html]chanel classic bags[/url] difficult for me . The leather turned out from vegetable tanning is much more durable and resistant to shrinkage than chrome tanned leather . Graceful Women Hobo Bag

For designers隆炉 promotion, 1930隆盲s and 1940隆盲s tide come back on the T station again . It gives an outstanding experience from type not to mention suitable variety of styles . Blue wallet: Blue [url=http://www.chanel255handbag.co.uk]chanel 2.55 flap bag[/url] stands for water, which implies that the money was taken away like the water . Printed carrier bags will never prove to be a failure for your [url=http://www.chanel255handbag.co.uk]chanel 2.55[/url] marketing campaigns since they are constantly in demand for a variety of purposes including, shopping for groceries, sandwich carriers, eliminate carriers and a whole lot . For designer handbags buying, many times you have got to invest alot more income to travel which [url=http://www.chanel255handbag.co.uk/chanel-classic-bags.html]chanel classic flap bags[/url] could accumulate your expenses . If you can find the most appropriate handbags, because you clearly know what you need [url=http://www.chanel255handbag.co.uk/chanel-flap-bags.html]chanel large flap bag[/url] on Earth . It may interest you to know that we Brits seem to be a nation of handbag obsessives 篓C a recent survery from OnePoll revealed that the average woman in the UK will spend a total of [url=http://www.chanel255handbag.co.uk]classic chanel 2.55 bag
[/url] 隆锚4,000 on bags during the course of her lifetime, owning up to 17 at any one time.[/p]