02 December 2010

UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (USS) - PART 2


Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... welkam to de HOLLYWOOD (mode: verangan mcm Jeniffer Aniston). Akhirnye tepat jam 10 a.m aku bjaye msuk dlm USS. Fuhhh, rmainye org x hengat. Bile msuk dlm USS aku rase mcm kat Hong Kong lak, yelah mostly 70% ca ya nun alif.  Ah.... pedulik kan, tiket aku byr hokey, xde sape yg sponsor ( tu pun jenoh korek2 ASB, tabung ayam, tabung buluh darjah 3).. 

Msuk dlm USS aku n CT dh xtentu arah, nk start dr mane ni, kiri best, kanan pon best. Ahhhhhhhh... blasah je lah. Memule ktorg start dr MADAGASCAR WORLD. Best woooo, sume menatang dlm katun MADAGASCAR ade kecuali Melman je xde... (ala, menatang zirafah tu...) Comel n kiut miut ahh. Rase nk bwk balik menatang sume nih, letak depan umah, main2 ngan Myazara kat umah. xde budak kecik tu dok wat sepah je...;)

Ni time menatang MADAGASCAR wat show kat kami sume.. 




Comel kan? Bukan aku tp menatang kat blakang tu.. cium skit...)


 Nexttttttttttttttttttttttttt...


Kami teruskan jelajah kami ke FAR FAR AWAY. Wowww... beautiful castle!!! sebijik mcm umah mak aku kat PUCHONG.. (sile muntah!!) 

Dengan terkinje2nye kami gi tgk SHREK 4-D Advanture. Besttttttttttttttttttttttttttt tahap cokelat Cadbury. Mcm real je Shrek tu dkt mate aku.  

Nextttttttttttttttttt....

JURASSIC PARK, mari kite kembali ke zaman DINASOUR. Ngaummmmmmmmmmmmmmm... 




Ni Souvenir Shop. Mcm2 ada... sume mende aku nk beli, pdhal duit ade 3 hengget jer...


 Nextttttttttttttttttttttttt....
kami teruskan lagi perjalanan kami ke Ancient Egypt. Wowwww... mcm kat padang pasir daa... Sume ade, cume unta je depa x letak.

Ape yg best kat Ancient Egypt nih? A haaaaa... semestinye Revenge Of The Mummy : High Speed Roller Coaster 3D. Sape yg ade sakit jantung, bunting pelamin, sakit tulang, sakit lutut, migrain, sakit gigi sgt2 xleh naik roller coaster berantu nih.. Ni ler roller coaster plg best yg penah aku naik (wlaupun mase nk naik ni bulu roma ku dh 3 kali tegak, takut wehhhhhhh). 
Seram + Laju ya amat + hantu kiri kanan = 3 mlm x tido lena.




Nextttttttttttttttttttttttt.....

tunggu USS part 3 lak.... tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa






No comments: