26 August 2011

MARILAH KITA BERMAAFAN

Yeahhhhhhhhhhhh... lagi 3 ari (tolak ari ni) kite nk raye. Tak sabarnye nak blk kampung, tak sabarnye nk makan ketupat rendang buatan sendirik mak. Paling penting skali TAK SABARNYE NAK MINTAK DUIT RAYE KAT MAK, AYAH, MAKDE, PAKDE, MAKSU, PAKSU, MAKLANG,  PAKLANG, MAKCIK BELAKANG UMAH, YOB DOL, OPAH MUNAH, ATOK, OPAH, NEK ULONG, BLA BLA BLA... ha, ramaikan mangse aku tahun ni??? tahun ni jugak merupakan tahun terakhir aku bergelar ANAK DARA SUNTIK a.k.a BUJANG TERLAJAK KE DEPAN. (InsyaAllah....) Jadi haruslah aku dgn muke x malu semalu malunye mintak duit raye kat depa2 nih.

Tapi sebelum mintak duit raye haruslah bermaaf2an dulu tau. Jgn dok redahhh jerk mintak duit, kne penampo le jawabnye:)

Ni gambar raye tahun lepas. Aku tgh bermaaf2an dgn mak aku. Tgk, nmpk sgt xde dose dgn mak aku kan? mak aku leh senyum lagi... (walhal aku dh menangis ala2 nobita, sedih wehhh, setahun kumpul dose...senget bahu belah kiri tau)

ni gambar tahun lepas gak. Seisi bermaafan bersama peminat, Ayu & adlina. Skemakan aku nyanyi pkai name tag. Haruslah, keje gomen le katekan:)

Jadi, marilah kite bermaaf2an di hari raye. Buang yg keruh, amik yg jernih. Sape yg dok bermusuh2 tu, masam2 muke dgn kengkawan opis, bergaduh dgn mak bapak (2, 3 bulan x balik kampung langsung x jengok mak bapak), dendam & bermusuh dgn adik beradik kandung sbb rebut harta pusaka, marilah kite pulang ke pangkal jalan. tak baik gaduh2 ni, kang kne santau baru ade akal. Tak takut mati ke wehhh.. kang berasap kubur sape nk jawab???? 

Firman Allah SWT:
“Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak ingin bahawa Allah mengampunimu?”
(Surah an-Nur : 21)

3 comments:

Adlina Husaini said...

wakakaka :D

selamat hari raya maaf zahir batin ye laling

ZaNa aDieyZa said...

Ain, Selamat Hari Raya.. Zana mohon ampun & maaf sekiranya ada tersalah kata & terkasar bahasa sepanjang perkenalan kita dalam dunia blog ni.. semoga lebaran kali ni lebih bermakna untuk kita semua.. take care.. Salam lebaran penuh ikhlas dari Zana Adieyza Sekeluarga..

A.I.N said...

adlina: mintak ampun & maap, halalkan mkn minum akub ye adlina.. Sedih xdpt nynyi lagu raye ngan ko lagi kat opis yg bahagia nih..sob3...

zana: sama2lah kite..pesan ain, jgn main mercun, bwk kete slow2, pandu cermat jiwa selamat.he3... mkn ketupat lemang igt2lah kite kat sini, sob3...