04 August 2011

KENDURI ARWAH ATOK & OPAH

Mase bulan Syaaban ari tu, seminggu b4 bln pose anak2 n cucu2 Allahyarham Hj Abdullah bin Mat Samad & Allahyarhamah Hjh Hendon binti Hamzah buat kenduri arwah. Diam x diam dh dekat 4 tahun atok meninggalkan kami.. Atok meninggal dunia pd 8 Januari 2008, kebetulan same tarikh interview PTD aku. Personally atok is the best man forever. Nak tau kenape aku ckp mcm tu? nnt kalo ade mase aku citer kat korang KISAH ATOK. Aku xpernah jumpe opah. Opah meninggal mase umo mak aku 15 tahun. walaupun kami, cucu2 opah xpenah jumpe opah tp kami sayang opah 4ever n ever n semoga kami berjumpe opah di syurga, Aminnn.. (nangesss)


Alhamdullillah, rmai yg dtg mase kenduri ari tu, sampai ke luar org bace yassin. Alhamdullillah, setiap thun tetiap bln Syaaban kami akan buat kenduri arwah kat Opah n Atok. 

lepas bacaan yassin n tahlil arwah, ktorg wat besday party Myazara yg ke 4 thun. Suke bebenor die aku belikan fairy's wing kaler pink. Belum sampai sejam kepak tu dh senget2 dibuatnye.. Yg dok membongkok pkai bju kurung ijau tu aku ye, ala2 makcik timah gitu pkai selendang itam:)

Acare meniup lilin, bantuan pernafasan oleh Alif. Ha, senget smpai tutup mate ye Myazara. 


psst: semoga roh atok n opah ditempatkan dikalangan hamba2nya yg soleh...Semoga perjalanan roh opah n atok tenang & bahagia disisi Allah.Aminnnnnnnnnnn

No comments: