26 May 2011

CHENTINI @ LOT 10

Selalunye orang gi jln2 kat KL xspecially area Bukit Bintang time ujung minggu, konon2nye leh window shopping sambil mencuci bijik mate yg letih 5 ari dok mengadap keje opis yg melambak2 (konon2 jugak lahhh). Namun begitu (ecehhhhh), ari isnin yg lepas (23 Mei 2011) lepas balik keje aku berjaye menerjah Bukit Bintang.. Dah dekat 5 tahun rupenye aku x gi Bukit Bintang, byk bende baru, bangunan baru, shopping mall baru, cafe baru yg terpacak kat Bukit Bintang tu... Kwn aku ade ckp Bukit Bintang ni konon2nye "syurga membeli-belah". Mmmmm, jap2 aku pikir, sebab perkare2 ni ke? 

  • tourist yg ramai (ade Abg Saleh, Pak Arab, Gagak Hitam) kenkadang aku kompius aku ni kat M'sia ke??
  • rumah urut yg bersepah2 
  • shopping complex yg byk (x reti aku beli bju @ seluar kat situ, byk yg pelik2:)
Sebenarnye aku xdelah jln sgt2 kat area Bukit Bintang tu, tujuan sebenar aku nk gi layan teater CHENTINI kat Actors Studio, rooftop Lot-10. 

Pementasan teater CHENTINI sempena French Art and Film Festival 2011. Jd majoriti yg dtg tgk teater ni 99% mat & minah saleh ler.. Rase mcm kat Paris lak. Ahaksss:) 

Teater ni sgt simple but interesting!!! Diceritakan oleh Elizabeth D. Inandiak, org Perancis yg suke kat budaya Jawa. Sanggup dtg ke Indonesia semate2 nk belajar budaya n sejarah Jawa. Lebih 20 tahun tinggal kat Indonesia semate2 nk mengkaji asal usul jawa. Kelasss!!!

Didik Nini Thowok, penari teater CHENTINI. Dari belakang body mcm Ziana Zain, pusing depan...tu dia, lelaki rupenye!!! hik3. Die ni penari jawa yg terkenal kat Indonesia taww. 

Mcm biase, x sah kalo x posing b4 berambus. Kat lif pon jadilah....ekekekeke.

Konon2 kat Paris lah kan, amik aura gitu:)

pssst: Tido malam x lena lah pulak, terdengar2 muzik gamelan dr bilik air.. eh, seram lah pulak!!!!