09 May 2011

ABANG BECA

My previous entry story about shopping menyoping kat Pasar Payang. Tp aku x citer behind de scene kat Psr Payang tu. Meh sni aku aku story mory skit (eh, kalo xnk dengar pon xpe, aku nk citer gak..he3)

Setelah puas aku meronda sakan + 3 kali tawaf kat Pasar Payang, sudah smpai seruku utk pulang ke hotel. Al-maklumlah, duit dah abes, baru aku igt nk blk hotel. hua hua hua. Kol 1 ptg aku tercengat kat luar Pasar Payang, dgn harapan ade le teksi leh antar aku smpai ke hotel. isyh... 1/2 jam jugak le menaruh harapan bak kate Zeton Sameon, tapi hampa...sob sob sob. Mmmmmm... nmpknye gayenye aku kne naik beca sbb tu je public transpot yg ade. 1st time ooooo naik beca, rase mcm omputeh lak, hik3...  

ni lah beca yg aku naik, alamak aku lupe plak name pakcik nih. Tp die baik. Aku tanye, die jawab. Die tanye aku jawab jawab. Dari Pasar Payang ke hotel aku lebih kurang 1 km. Mase die kayuh beskal, aku dengar ade bunyi kat beskal tu . Alamak, kompem aku beratkan. Sian pakcik ni, panas terik pon die kayuh jugak. Gigih aku tgk pakcik ni kayuh beskal. yelah nk sara hidup family. Kalo x mengayuh nnt anak bini nk mkn ape. Anak ade 5 org, isteri ade 1. kayuh beskal dari pagi smpai petang je... Kite ni bile kne panas skit dh mengeluh panaslah, nnt kulit itamlah (elehhh..konon aku putih sgt lerr) tup tup pkai spek itam knon sakit mate kne matahari. Bukti???

hambekkk.. pakcik kayuh beskal stedi je x pkai spek mate, aku lak yg beriye2. Dah 30 tahun pakcik beca tu mengayuh x pkai spek, elok jerk mate die.. Sebenarnye best tau naik beca. Sejuk je kne fresh air, x yah ekon2. Nk snap gambar pon best. Antara pic yg sempat aku amik:-

Replika Batu Bersurat kat Bulatan Ladang:)

Masjid Zainal Abidin ataupun femes dipanggil Masjid Putih. Serius, kat Terengganu byk masjid besar2 n cantik2. 

psst: Dalam proses menabung dlm Tabung Ayam nk beli beskal. Dengan harapan yg tinggi malam2 leh mengayuh beskal kat area rumah. Bdan dh lemau arrr sekarang, xleh wat keja byk, bdn jd lesu n cepat penat. hua hua hua...


7 comments:

Ina said...

apa yg best kat terengganu ek..

A.I.N said...

kopok losong yg sangat sedap. kalo mkn kompem non-stop punye.he3

shahrilhakime said...

Abg Pend kan ade??? mintak le die sponser.....beskal satu...treadmill satu....tali skipping satu..... dumb bell 2...... buat hantaghan pun ok jugak tu cik Hanibi @A.I.N

Kaeeda Fzy said...

waah, bestnya. eda tak pernah sampai terengganu lagi

A.I.N said...

D_08: tali skipping? baru berangan nk bg hantaran kat abg.pen.hu3

keeda: best t'ganu nih, mknan sume murah2, bwk RM10 leh bg mkn 5 org tau..

Anonymous said...

wMpz coach usa
iVty ugg uk
zNkj michael kors purse
9hOhg ugg boots uk
1cLbd chi flat iron
5oAdi michael kors outlet
3pUmc nfl football jerseys
1sEsj coach outlet
5rFln north face jackets
9kWir ugg
7gTcp ghd salon styler
5wFuc michael kors bags
9sUec nfl shop canada
4yOhj ghd baratas
3pNcl ugg boots sale

Anonymous said...

kyrie 7
off white hoodie
palm angels