28 December 2009

CUTI TP XCUTI PON....

Walaupun aku cuti Cristmas Day last week, tp aku xrase yg aku ni cuti, sbbnye aku jd baekkk duduk umah. Ni sume sbb Abg.Pen nk anta peti ais, katil n kotak2 ke umah Putrajaya. Kebetulan on dat day lori pn ade (punyelah lame deal ngan tuan punye lori, akhirnya dpt jugak...) so proses angkut mengangkut di jlnkan.. 3 tmpt Abg.Pen agihkan brg2.. 1.umah aku 2.kilang rizal-kwn baik abg pen 3.umah sewa baru Abg Pen. Brg2 umah die jgn ckp, punyelah byk.. kalah org ade 10 anak. Katil ade 3, tilam plk ade 4, tu pun makde aku sruh die buang 1 tilam yg x elok bebenor mate memandang, tilam Anuar Ibrahim pn lg cantek (dr luar ye).. ekekekeke. Dgn perasaan berat mate memandang, berat lagi bahu memikul, die pun buang le tilam yg dh xde rupe tilam tu. Tinggal 1 trip brg aje lg yg xangkut... Katil kat umah mak aku lak, ready ye Abg.Pen, tenagamu amat di perlukan sekali lg. Kate nk turunkan berat, time ni le nk kuarkan peluhmu. He3...

On dat time jugak family aku n family Paklang dr Ipoh berkumpul kat umah aku, mmmm... rumah jgn ckp le, mcm baru pas wat party buih tupperware.. (Gambar xsmpt nk snap, malasss n xde mase, byk lg keje aku nk wat..) Tp suke riuh2 nih, ilang buhsan aku dok umah sensorg, nk keluar umah malas, mkn pun malas, tido pun malas, jd bek depa dtg umah aku, xde la aku nk malas2 lg.

Soknye pulak aku dok kat umah jugak (umah mak aku kat Puchong). Kemas bilik adik2 aku yg bersepah, aku ni dah mcm bibik merangkap DBKL (bukan mcm, tp memangpun..) tangan xleh diam, mengemas je, tp masak aku makhluk yg plg malasss n xsuke same sekali....Bak kate mak aku " Oitt akak, nnt dah kawen ko igt laki ko boleh kenyang tgk umah kemas ke???". Aku dgn slamber je jwb, ni jwpn aku yg plg tragis " Xpe mak, MC'D delivery kan ade...kui3.."

Mlmnye plak sambil lyn Sehati Berdansa, aku balut buku skolah adik2 aku. memule depa nk tgk kartun, Sng je aku sound depa "oitt abg, adik, kalo ko nk buku skolah ko akak balut, sile bukak channel 104. Harap maklum..."

more than 25 books nk kne balut. Aku nk mintak upah ar mcm ni...

No comments: