09 November 2011

MAKANAN PEBERET SAYE:)

Aku ni kalo bab makan memang sangat suke + berselera. Kalo Abg Pen ajak kuar makan, dalam kepale hotak aku dh berangan nk makan ape. Sampai kedai makan otometik ape yg aku verangankan dlm perjalanan tadi BERTUKAR. Yeahhhh....hormon semulajadi aku tukar2 menu last minit. Kalo tengok menu yg waiter bagi 3 kali khatam pon masih x order2 lagi. Rambang mate!!! Bile makanan dh smpai, 6 suap dah kenyang. Lastly, Abg Pen yg tolong abeskan. Yeahh lagi, hormon semulajadi aku order byk2 tapi makan x penahnye licin:) Abg pen penah bgtau aku yg perut die buncit mcm air-bag sbb slalu abeskan makanan aku. Adoiii... salah aku ke perut die jd buncit????

Nasi Lemak. Lagi berlemak, lagi sodap!!! Perebet aku tetiap pagi.
400 kalori sepinggan, kalo sambal tumis sedap kompem tambah lagi kan???


Nasi Beriani. lagi banyak kaler kat nasi tu, lagi menarik. 
880 kalori

Peberet aku jugak. Kalo roti canai kosong slalunye aku blasah 2 keping tanpa ada sisa @ baki dipinggan
190 kalori sekeping

Hidangan wajib time bukak pose. 3 ketol mulut tanpa rehat mengunyah.
130 kalori seketul

De best time mkn pisang goreng mase ujan2 waktu petang. Phewwwwww... nikmatnye idop.
170 kalori

Aiskrim vanilla + coklat, ditaburi chocolate-rice n choco-chip. Mabelesss
390 kalori

Tetibe rase seram sejuk plak bile tgk kandungan kalori yg aku dok makan ari2. Waaa... abes tu aku makan ape. Bukan ke "kite hidup utk makan", eh silap "kite makan utk hidup". jadi, mcmane kite nk kire pengambilan kalori yg standard tetiap ari, jom kite kire2:-


Jogging petang2 jgn lupe ye kwn2. Hebat kan minah ni berlari, penuh semangat kesukanan gitu. Ni pic aku mase masuk acare "main kejar2" sukan MOF 6 bulan yg lepas. 6 bulan yg lepas jugak le last aku pkai sport shoes:)

psst: Baju nikah dah siap, tapi sangat sedih tahap gaban sebab TAK MUAT!!!!!!!!! Arghhhhhhhhh... 












No comments: