29 September 2011

FINALLY, SAYE MC...:(

Entry ni ditaip live from rumah. Sepanjang tahun 2011 fes taim (bak kate omputeh) aku amik MC. Badan aku ni jenis susah nak demam & batuk. Tapi kalo bile kena punyelah teruk. Kalo penyakit 2 serangkai MIGRAIN + GASTRIK mmg selalulah. Kalo kena pon aku leh control lagi. Dah 4 ari dok koh koh.. tido malam pon x syok tau. Dah sebotol ubat batuk aku telan tapi xde efek pon. Hadoiii... Semalam kat opis aku seram sejuk je.. Amik sembahyang pon menggigil. Ha, kompem aku demam. Semalam jugak buat pertama kalinye aku balik tepat kol 5.05 petang. Dah lame x balik keje on time. Selalu lambat je.. 

Disebabkan ubat batuk Cap Ibu & Anak mcm xde efek, aku nk try lah petua2 nenek opah aku:-

1) Campurkan 2 sudu teh madu lebah asli dengan air suam. Minum tiga kali sehari. ----> madu ade kat umah, ha boleh try nih.
2) Amik 1 sudu kecil kicap, campur dgn sebiji pati limau kasturi. Kacau dgn jari, selawat n minum ---> isyh, mcm xsedap je...
3) Tumbuk segenggam daun pegaga hingga lumat n tapis. Campur dgn gula n biarkan 1 malam. Minum dua kali seminggu. <---- ni lagilah xsedap. sob3..

Finally aku nk try petua no 1. he3... Mudah-mudahan berkesan lah ye...:)

No comments: